Van Essen Marketing Intelligence Consultancy

Publicaties


Meet ook online campagnes diepgaand, Twinkle Magazine, maart 2009
Veel online-marketeers zijn opgevoed met click through rates als belangrijkste graadmeter voor succes van een campagne. Maar u kunt bijvoorbeeld ook het gedrag van uw nieuw geworven klanten precies meten, waardoor u het werkelijke resultaat van campagnes op de langere termijn kunt achterhalen. Maak hier optimaal gebruik van en voorkom onjuiste conclusies.
Lees verder: Meet ook online campagnes diepgaand

Download Meet ook online campagnes diepgaand in PDF (278kb)

Schatgraven op internet, Adforesult, oktober 2008
In het online kanaal vindt al jarenlang enorm veel interactie met de klant plaats. Toch worden de gegevens die online het gedrag van klanten beschrijven, nog steeds nauwelijks gebruikt ten behoeve van analyses en geintegreerde marketing. De traditionele statistische technieken om klantgedrag en klantbehoeften te voorspellen zijn echter ook geschikt om toe te passen op online klantgegevens.
Lees verder: Schatgraven op internet

Download Schatgraven op internet in PDF (298kb)

Online marketing bestaat niet, Tijdschrift voor Marketing, mei 2008
Door de hoge penetratie van internet is het onderscheid tussen online en offline klanten verdwenen. Er is slechts een klant en daarmee heb je zowel online als offline contact. Maar veel organisaties hebben nog steeds twee verschillende afdelingen die zich onafhankelijk van elkaar op dezelfde klant richten.
Lees verder: Online marketing bestaat niet

Download Online marketing bestaat niet in PDF (170kb)

Let op de klant, niet op de sessie, Tijdschrift voor Marketing, november 2007
Een online-aankoop is vaak het resultaat van een aantal bezoeken aan de website. Meerdere onlinemarketinginstrumenten spelen daarbij een rol. De kosten van onlinemarketing moeten daarom op klantniveau worden bepaald en niet op sessieniveau.
Lees verder: Let op de klant, niet op de sessie

Download Let op de klant, niet op de sessie in PDF (208kb)

E-commerce onterecht ondergewaardeerd, Twinkle Magazine, september 2007
Het gedrag van de klant en de resultaten van de online-marketinginstrumenten worden nog voornamelijk op sessieniveau geanalyseerd, in plaats van op klantniveau. Daardoor geven analyseresultaten een vertekend beeld van de werkelijkheid. Hoe je op klantniveau een relevante analyse doet en een goed beeld van de werkelijke resultaten van de website krijgt, wordt in dit artikel aan de hand van het Customer Journey-model beschreven.
Lees verder: E-commerce onterecht ondergewaardeerd

Download E-commerce onterecht ondergewaardeerd in PDF (57kb)

Meer weten?

Wilt u een afspraak maken voor een persoonlijk gesprek of wilt u een uitgebreid CV ontvangen, belt of mailt u dan met:

T: 06-3477 5337

E: info@vemic.nl

Knowledge is of no value unless you put it into practice.

Anton Chekhov

This free CSS template based on Beer Bongs! by gorotron